Retourbeleid

Wil je één of meer artikelen van je bestelling aan ons retourneren?  Op deze pagina lees je precies wat je dan moet doen. Je kunt je product binnen 14 dagen zonder opgave van reden als retour terug sturen.



Matras Uitprobeergarantie

Bij onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie. Als je overstapt naar een nieuw matras heeft je lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van je matras. Bevalt het matras je na 30 dagen toch niet, dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.

Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:

  • Je hebt eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
  • Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
  • Prijsverschillen worden verrekend via tegoedbonnen of middels een bijbetaling.
  • Per matras wordt €60.- in rekening gebracht voor omruilkosten indien de omruiling bij je thuis plaatsvindt. Ingeval je ervoor kiest om de omruiling via de winkel te laten plaatsvinden, wordt €40 per matras in rekening gebracht.
  • De ingangsdatum van garantie blijft de leverdag van het eerste matras.
  • Topmatrassen en gestoffeerde matrassen zijn uitgesloten voor de uitprobeergarantie.

Het versturen van je retour


Voor het retourtransport van een artikel heb je de keuze uit drie opties:

  • Je maakt gebruik van onze afhaalservice
  • ​Je stuurt het artikel zelf retour met een pakketdienst
  • Je brengt het artikel zelf terug naar ons magazijn
     

Hieronder zullen we deze drie opties verder uitleggen.

Optie 1: Gebruik maken van de afhaalservice
Wij kunnen jouw retourzending bij je laten afhalen door onze bezorgdienst. De kosten hiervan bedragen € 25,- en worden in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort. Als je van deze service gebruik wilt maken, verzoeken we je het retourformulier in te vullen met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en welke artikelen je wilt retourneren. Wij zullen dan een afspraak met je maken om de artikelen bij je af te halen. We vragen je om je retourzending aan de chauffeur mee te geven zoals hierboven beschreven bij ‘Je retourzending voorbereiden’.



Optie 2: Zelf retour sturen met een pakketdienst​

Kleinere artikelen kan je zelf retour sturen d.m.v. een pakketdienst (bijv. PostNL of DHL). De verzendkosten zijn voor jouw eigen rekening en kan je opvragen bij de betreffende pakketdienst (ter indicatie: PostNL rekent € 6,95 voor een pakket tot 100 x 50 x 50 cm en maximaal 10 KG). Bereid het pakket voor zoals hierboven beschreven bij ‘Je retourzending voorbereiden’ en plak een briefje op de doos met ons retouradres:

Boxspringenmatrassen.nl
T.a.v. Klantenservice / Retouren
Aukevosstraat 51
7776AS Slagharen


Je kunt het pakketje vervolgens inleveren bij een PostNL pakketpunt of DHL Parcelshop, waar je ook meteen de verzendkosten kunt afrekenen.
Beddenplein.nl is niet aansprakelijk  voor beschadigingen of zoekrakingen van de retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs. Bewaar dit goed of maak er even een foto van. Beddenplein.nl mag wettelijk gezien de schade in rekening brengen als het pakket niet deugdelijk terug is gekomen.


Optie 3: Terugbrengen naar ons magazijn

Natuurlijk mag je je retourzending ook zelf retour komen brengen in ons magazijn in Slagharen. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Dit kan tijdens onze openingstijden (maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00) We willen je vragen dit vooraf aan ons te melden via de mail of telefonisch. Bereid het pakket voor zoals hierboven beschreven bij ‘Je retourzending voorbereiden’. Het volledige aankoopbedrag wordt teruggestort binnen 14 dagen na ontvangst van je retour.

Retourkosten

Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. In de drie hierboven beschreven retouropties vind je hierover meer informatie.

Zorgvuldig omgaan met de producten

Tijdens de 30 dagen bedenktijd heb je de verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met de ontvangen producten en de verpakkingen. Dat klinkt lang, maar je hebt ook 30 dagen lang de mogelijkheid om je aanschaf te retourneren. We hopen natuurlijk dat je blij bent met je aanschaf!
Wil je toch retourneren, maar had je het product al gemonteerd? Geen probleem, je kunt het dan zelf demonteren. Wees wel voorzichtig en breng geen schade toe aan het product. Boxspringenmatrassen.nl mag namelijk schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument zijn ontstaan.

Te volgen stappen

Neem contact op met de afdeling klantenservice. Dit kan zowel via de Chat als per e-mail. Wij informeren u dan over de te volgen stappen voor retourneren.

KLANTENSERVICE

7 dagen per week
online bereikbaar
van 9.00 – 22.00

WAAR STAAN WIJ OM BEKEND?

Klantenbeoordeling: 9,2